keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Töitä ja Tupakkia

Nyt tiedän mitä tarkoittaa "läpystä vaihto". Meillä töissä on yksi ja toinenkin kipeänä joten minä olen päässyt edelleen jatkamaan tätä oikeasti töissä olemista. Nyt vaan sillä erotuksella että mies ei ole enää lomalla. Minä vietän lapsen kanssa aamupäivän, mies kiiruhtaa töistä kotiin, minä odotan takki päällä eteisessä, pusut ja heipat. Minä tulen illalla kotiin, pusut ja hyvät yöt, mies menee nukkumaan. Huh.

Tällekin viikolle siunaantui kuusi päivää töitä, arvatkaa vaan olenko ommellut keskiaikavaatteita kahden viikon päästä häämöttävään tapahtumaan. No en. Kankaita ja rekvisiittaa on kyllä hankittu senkin edestä mutta tällä työtahdilla olen ne kyllä ansainnutkin!

Tämä alkuviikko on muuten ollut sellainen jonka kaikki kaupantädit ja -sedät muistaa varmaan pitkään. Eilen nimittäin oli ensimmäinen kysytään-paperit-kaikilta-alle-kolmekymppiseltä-vaikuttavilta-päivä. Ja koko ajan on salatoimittajien ja muiden piilovalvojien pelko persiissä, eli pakkohan niitä paperia on tivata. Vaikka tyhmältä välillä kyllä tuntuu, varsinkin jos asiakas on entuudestaan tuttu.  Onneksi suurin osa asiakkaista otti sen huumorilla ja varsinkin naiset lähinnä imarteluna. Yksi oikein hypähteli ilosta kun kysyin, olihan se 30-pyykki ohitettu jo 6 vuotta sitten. 

Yhdeltä oli mennyt koko uutinen ohi ja oli ihmetellyt että miksi nyt joka paikassa niitä yhtäkkiä kysellään. Että mahtaako olla uusi kosteusvoide niin tehokasta vai mikä.

Yksi mies suuttui työkaverille oikein kunnolla kun joutui  jäämään ilman tupakkia kun ei henkkaria ollut mukana. Oli huutanut pää punaisena kuulemma. Hetken päästä tuli nöyränä passin kanssa takaisin ja pyysi anteeksi että sillä tavalla hermostui. Pisteet hänelle suoraselkäisyydestä, ei varmaan ollut ihan helppoa.

 

Vielä viiden pisteen vinkki kaikille ruokakaupassa töissä oleville. Seuraavan kerran kun menette töihin, käykää ihmeessä kurkkaamassa sen hedelmätiskiä vastapäätä olevan hyllyn alle. Voi löytyä ylläri.




4 kommenttia:

  1. Mä haluan ruokakauppaan töihin että mulle selviää mikä ylläri!

    Ja alan itkeä jos multa ei enää satunnasia siidereitä ostaessa kysytä papereita... pakkohan mun on näyttää alle kolmekymppiseltä!

    Meillä tota läpsystä vaihto-arkea on takana O:n osalta melkein vuosi ja nyt taas nelisen kuukautta ja huoh, en tykkää yhtään.

    VastaaPoista
  2. Mua jäi nyt vaivaan kans, et mitä siellä voi olla ;D Ja sama kuin yllä myös siinä, et pakkohan niiden on kysyä multa paperit, edes sääilistä ;D

    VastaaPoista
  3. Muistatteko sen mainoksen jossa peruna vierii alas perunatiskiä ja kierii pitkin lattioita johdattaen asiakkaan valmiiksi pilkottujen pakasteperunoiden luo? Yleensä ne perunat sun muut vieriväiset ei itseohjautuvasti kieri mihinkään kivaan paikkaan tai jää edes siihen käytävälle vaan pyörivät lähimpänä olevan hyllyn alle. Kalastin eilen sieltä hyllyn alta 1,5 kiloa eri muumioitumisen vaiheessa olevia pyöreitä hedelmiä ja vihanneksia joista oli aika vaikea sanoa mitä ne ovat alunperin olleet. =D

    Ite en ole vielä päässyt testaamaan kysyttäiskö niitä papereita... pitäsköhän ihan kurillaan mennää ostamaan yks siideri jostain muualta kun omasta kaupasta. Nää, vois tulla vaan paha mieli. =P

    VastaaPoista
  4. Yööööh tommonen yllätys ;D en halua sittenkään!! :D

    Huomenna mun on käytävä kaupassa, jäi tämän päiväiseltä kauppareissulta pari asiaa, kun en tyhmänä muistanut kauppalappua, muuten en perjantaisin tykkää käydä kaupassa. Mut samalla pitäs varmaan testata tuokin, ihan vitsillä (vaikka vakavaksi se menee jos ei kysytä heh!!) :) varsinkin kun huomenna se yks siideri tmv ei huku sinne muiden ostosten joukkoon, vaan huomenna on vaan pari ostettavaa.. hmmmm :)

    VastaaPoista

Ilahdun kommenteista aina ja kovasti! Jokainen uusi kommentti olisi ehdottomasti kuperkeikan paikka, jos vain osaisin sellaisen tehdä. Ethän kuitenkaan mainitse minun tai perheenjäsenteni oikeita nimiä kommentissasi vaikka tunnistaisitkin meidät!