sunnuntai 12. tammikuuta 2014

Tomaattieksperttinen

Miehen molemmista kilteistä hajosi soljet, ja koska se ei enää housuja osaa käyttää, oli pakko saada jostain uudet. Hän tilasi itselleen uuden kiltin Skotlannista asti (koska Suomesta vaan ei löytynyt sopivaa) ja keksi että jos tilaa valmiiksi vyötäröltä vähän naftin, on pakko alkaa laihduttaa. Aikaa niin kauan kuin skoteilta menee kiltin tekemiseen ja postittamiseen. Nyt se on viikossa onnistunut pudottamaan jo viisi kiloa syömällä kanakeittoa ja jauhelihakeittoa ja klementiinejä sekä omenoita! Ja juomalla vettä. Ja lenkkeilemällä. Nytkin ne lähtivät lapsen kanssa päivän ensimmäiselle lenkille, sille vauhdikkaalle. Illalla on sitten luvassa toinen lenkki jonne minä ja koiravanhus saadaan tulla mukaan hidastelemaan.

Eilen oli miehen laihtumisen kunniaksi tauko dieetissä ja pizzapäivä.

Itsekin tuskastuin siihen että raskauden puoliväliin mennessä painoa ehti tulla melkein yhtä paljon kuin viime raskaudessa yhteensä. Raskaana ollessa ei varsinaisesti saa laihduttaa, mutta olen nyt pyrkinyt noudattamaan ohjenuoraa: Syö joka päivä jotain tuoretta, älä herkuttele joka päivä. Ja jos on pakko herkutella niin sitten jotain ihan pientä vaan. Ja olen myös roikkunut miehen mukana niillä lenkeillänsä. Toimii! Painon nousu pysähtyi hetkeksi jopa kokonaan!

Tosin fb-raati oli sitä mieltä ettei tämä ole mikään pizza vaan salaatti..

Ja tilasin myös ne housut. Maailman ihanimmat violetit slim fit-mammafarkut jotka ovat juuri sopivat, ja päätin että ne mahtuvat jalkaan vielä keväälläkin. Vaikka mahani paisuu, ei perseeni silti tarvitse paisua (enää yhtään enempää).

Oli mikä oli, sairaan hyvää se oli ainakin!

Olen muistaakseni täällä blogissakin joskus marmattanut siitä, että tuo lapsi ei suostu syömään mitään tuoretta ja on muutenkin hyvin ennakkoluuloinen kaikkea vähänkään voimakkaamman makuista kohtaan. Silloin taisin tulla siihen tulokseen että enimmäkseen siitä saa syyttää minua ja miestä, koska emme ole näyttäneet kovinkaan hyvää esimerkkiä. Mutta nyt, kun tuoreita asioita on syöty, niin wot! Ihme on tapahtunut! Muutama päivä sitten neiti haukkasi mukisematta kurkkuvoileipää ja vieläpä söi viipaleen kurkkua ihan sellaisenaan. Seuraavana päivänä hän haukkasi tomaattivoileivästä! Ja eilen mies oli jotenkin saanut sen maistamaan pisaratomaattia ja lapsi ryntäsi luokseni ja selitti silmät loistaen että "Minä MAISTOIN tomaattia ja minä TYKKÄSIN siitä!!! Minä olen TOMAATTIEKSPERTTINEN!!!!!"



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommenteista aina ja kovasti! Jokainen uusi kommentti olisi ehdottomasti kuperkeikan paikka, jos vain osaisin sellaisen tehdä. Ethän kuitenkaan mainitse minun tai perheenjäsenteni oikeita nimiä kommentissasi vaikka tunnistaisitkin meidät!