keskiviikko 26. joulukuuta 2012

Unna ja OswaldR lumitöissä

Tadaa, joulusta selvitty hengissä! Pyhät on menneet löysäillessä ja keskiaikafiilistellessä joten tässäpä hyvä kohta vihdoin esitellä niitä keskiaikavaatteita tositoimissa. Hyvin pelittää lumitöissä nuo ja niin lokoisat ovat että tuotti tuskaa kun tänään piti vaihtaa nykyaikaisiin kun mentiin auttamaan mummeja jouluruokien tuhoamisessa.



Mies pystytti pienen viikinkileirin pihalle ja pidettiin taas glögi-ja mehupaussi lumitöiden lomassa. Rinsessakin pysyi lämpimänä minun viitan sisällä. (Tai tyttö oli kyllä sitä mieltä että äiti on pinsessa kun oli oikein mekko ja kaikkea. Tosin tänään olen ollut myös mammutti ja lumiukko...)



Viikinkiukkoni osaa poseeraushomman. Tuolle pitää kyllä saada huppu ja villaiset housut ennen seuraavaa tapahtumaa että pysyy lämpimänä.


Minua ei palellut, ihan hyvin tuo vanha sininen mekkonikin toimii ulkotyömekkona ja ylimääräisenä lämmikkeenä.

//

Laitetaan tähän loppuun vielä tiedot noiden kankaiden alkuperästä jos joku kiinnostui vaikka taitaa ne kaikki olla jossain täällä jo mainittunakin. Ompahan kooste.
Minun puvun ruskeankeltainen ja miehen tunikan tummansininen villakangas ovat Medeltidsmodesta Ruotsista.
Minun hupun vihreä villa, minun vaalea viittakangas (jota ei näköjään enää saa) ja miehen ruskea viittakangas ovat kaikki Tippetistä.
Minun vanhan sinisen mekon kangas on ostettu eurokankaalta puolisentoista vuotta sitten, se ei valitettavasti ole ihan 100-prosenttista villaa.
Aluspukujen pellavat on Pellatrixista Kotkan torin laidalta.

//

Vietelkäähän lokoisat välipäivät! Minä rykäisen vielä yhden työputken kun miehellä on vielä viikko lomaa jäljellä. Vuodenvaihteen jälkeen koittaa taas paluu kotiäidin arkeen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommenteista aina ja kovasti! Jokainen uusi kommentti olisi ehdottomasti kuperkeikan paikka, jos vain osaisin sellaisen tehdä. Ethän kuitenkaan mainitse minun tai perheenjäsenteni oikeita nimiä kommentissasi vaikka tunnistaisitkin meidät!